Sådan sletter du din gratis Zoom-konto

Hos UCL Erhvervsakademi tilbyder vi ansatte og studerende en betalingsversion af Zoom, som udbydes i Danmark via DeiC. Som ansat eller studerende frarådes det altså at bruge den gratis udgave, som har kendte udfordringer i forhold til datasikkerhed.

Der kan opstå problemer med at bruge Zoom via UCL, hvis du tidligere har brugt din UCL-konto til at oprette en gratis Zoom-konto. Derfor skal din gratis konto slettes. Læs nedenfor, hvordan du gør.

Kilde: support.zoom.us

Når du har slettet din gratis Zoom-konto, skal du skrive til it-servicedesk@ucl.dk, at du har slettet din gratis Zoom-konto. Derefter opretter IT din UCL-Zoom-konto manuelt og giver dig besked, når den er klar til brug. Forsøg ikke at logge ind i Zoom i mellemtiden!

1. Gå på Zoom.us og log ind på din gratis Zoom-konto

2. Klik på Account Management og derefter Account Profile

3. Vælg Terminate my account

4. Klik på Yes for at bekræfte, at du ønsker at slette din konto. Din konto vil blive slettet permanent.

5. Du bliver nu sendt videre til hjemmesidens forside, hvor det bliver bekræftet, at din konto er slettet.

Nu er du klar til at bruge Zoom via UCL.

Du finder en oversigt over alle UCL's Zoom-vejledninger her: Velkommen til Zoom hos UCL