Fjernundervisning som studerende

Skab struktur i hjemmestudielivet

I videoen her fortæller en studievejleder, hvordan du får skabt struktur omkring at skulle studere hjemmefra i en længere periode:

Hvis du ønsker vejledning i at strukture dit hjemmestudieliv, er du altid velkommen til at kontakte din studievejleder. På siden her kan du se, hvem der er din studievejleder.

I nedenstående vejledning, guides du igennem de dele, der gør sig gældende, når du som studerende skal deltage i fjernundervisning. Som hovedregel skal du altid starte med at tjekke dit rum i itslearning og følge din undervisers anvisninger.

Fjernundervisning: Itslearning + Hangouts Meet eller Zoom

I fjernundervisningen vil du primært arbejde med følgende teknologier

  1. Itslearning: Platform for undervisningen
  2. Google Hangout Meet eller Zoom: Online mødelokale
  3. G Suite: Samarbejdsværktøjer

Itslearning: Platform for undervisningen

Som studerende på UCL er itslearning den primære undervisningsplatform og kommunikationsværktøj. Derfor skal du først og fremmest orientere dig i itslearning, hvorfra din fjernundervisning vil starte. Her vil du kunne tilgå undervisningens materialer og andre relevante ressourcer og aktiviteter

Online møderum: Zoom eller Google Hangouts Meet

Med Zoom eller Google Hangouts Meet vil du kunne deltage i et online møderum, hvor undervisningen primært vil foregå som en online undervisning. Deltagelse i møderummet vil variere, men kan sammenlignes med fysisk klasseundervisning, blot online. Din underviser vil fortælle dig, hvilken platform I mødes i.

Du kan logge på Google Hangouts Meet eller Zoom med din UCL mail og dit UCL kodeord.

Det anbefales, at du anvender en Chrome browser, når du bruger Google Hangouts Meet

 

Din underviser vil måske vælge at optage undervisningen i det online møderum.  Klik her for at læse mere om, hvordan vi hos UCL behandler videooptagelser og dine personoplysninger.

Bemærk at du skal behandle links til optaget fjernundervisning fortroligt, og ikke må videregive eller offentliggøre links til optaget fjernundervisning.

Læs mere: Normer for samvær og opførsel, punkt 3.7

G Suite for Education

I G Suite findes der en række digitale værktøjer f.eks. Docs eller Slides som giver mulighed for at kommunikere, dele og producere med underviser og medstuderende på forskellige måder. Med et delt dokument vil du kunne arbejder i et fælles dokument som studiegruppe samt løbende have den diskussion kørende i den indbyggede chatfunktion eller i Google Hangouts Meet eller Zoom.

Vejledning til G Suite

Husk: Selv om det kan være mange teknologier i spil, så starter og slutter det hele i itslearning. Tjek dit holds rum i itslearning ofte og hold øje med beskeder fra din underviser.

Her er nogle gode råd til deltagelse i fjernundervisning

  1. Log ind i møderummet 15 minutter, inden undervisningen starter. Så har du tid til at tjekke, at teknikken virker.
  2. Klargør dit headset med mikrofon
  3. Sørg for at du har en stabil PC/Mac (evt. med webcam)
  4. Sørg for at du har en stabil internetforbindelse. Brug et kabel, hvis du kan, men ellers vil wi-fi være fint.

Det anbefales, at du anskaffer et godt headset, men langt hen ad vejen vil du godt kunne klare dig med det de høretelefoner, du bruger til at høre musik, fx med din smartphone.