Tilføj eller fjern sager i tidsregistreringen

Updated May 21, 2021

Hvis man i tidsregistreringen (ugeplanen) mangler en sag eller har sager, der ikke længere er aktuelle, kan man selv tilføje eller fjerne sager.

Sådan tilføjes en sag

Klik på Tilføj/Fjern sager øverst til venstre i ugeplanen.

Hvis den sag, man vil tilføje, findes i listen, sætter man flueben i kolonnen Aktiv ud for sagen.

Klik på Luk & genindlæs. Vinduet lukkes automatisk, og man kommer tilbage til ugeplanen.

Hvis den sag, man vil tilføje, ikke findes i listen, klikker man i stedet på Tilføj ny.

Man får nu adgang til en meget lang liste med rigtig mange sager. Brug derfor dropdown-listen eller søgefeltet til at fremsøge den sag, du vil tilføje. Om det er nemmest at finde sagen ved at bruge dropdown-listen eller søgefeltet, kommer an på, hvilken type sag, du skal finde, og om du har sagens kode.

Søgefeltet

I søgefeltet kan man søge på sagsnummer (kode) eller på den tekst, der står i de 2 beskrivelsesfelter. Det er fritekstsøgning, så man kan nøjes med at skrive nogle enkelte cifre eller bogstaver og trykke enter.

Her er fx søgt på "lærings". Klik på den relevante kode (sagsnummer).

Vælg den sag (aktivitet), der skal tilføjes, ved at klikke på den relevante kode..

Der kommer nu en popup, der fortæller, at ugeregistreringsposten er tilføjet.

Sådan fjernes en sag

Klik på Tilføj/Fjern sager øverst til venstre i ugeplanen.

Fjern flueben i kolonnen Aktiv ud for den sag, der skal fjernes fra ugeplanen. Sagen vil stadig være synlig i denne oversigt og kan dermed tilvælges igen ved at sætte fluebenet.

Hvis man ved, at man aldrig får brug for sagen igen, kan man slette den fra oversigten ved at klikke på skraldespanden ud for sagen. Sagen kan dog altid fremsøges igen ved at bruge funktionen Tilføj ny.

Klik på Luk & genindlæs. Vinduet lukkes automatisk, og man kommer tilbage til ugeplanen.

Previous Vejledning Tjek af saldi

Har du brug for hjælp?

Kontakt IT-service