UCL Guides DK

Teknisk tjekliste til telepresence-undervisning

Opdateret Aug 12, 2021

Hvis du oplever tekniske udfordringer i et lokale, kontakt da Facility Service på 63 18 40 40.

Når du træder ind i et lokale og skal til at lave telepresence-undervisning, kan det være en god idé at tjekke, at de basale indstillinger er, som de skal være.

Du kan tjekke det hele fra den tablet, der står på bordet.

1. SpeakerTrack er tændt

Klik på kamera-ikoner i øverste højre for tjekke, at SpeakerTrack er tændt.

Det er SpeakerTrack, der gør, at kameraet følger dig, når du bevæger dig frem og tilbage foran tavlen.

2. Din mikrofon er tændt

Når opkaldet er i gang, kan du tjekke, at mikronerne i rummet er tændt. Knappen vil lyse grønt, hvis der er tændt, og rød, hvis der er slukket.

Du kan bruge knappen til at slukke for din mikrofon, fx i pauser eller under gruppearbejde.

Volumen-knapperne ved siden af mikrofon-knappen bruges til at justere lydniveauet fra de andre deltagere i opkaldet.

3. Det ønskede layout er valgt

Mens opkaldet i i gang, kan du også tjekke, at der er valgt det ønskede layout. Det har indflydelse på, hvad man kan se på skærmene.

Som standard er "Fremtrædende (Standard)" valgt, og vi anbefaler, at du ikke ændrer på denne indstilling.

4. Classroom er sat til "Local Presenter"

Under opkaldet kan du vælge, hvem der skal være i "fokus". Ved normal undervisning vil du som underviser være i fokus, så her er det vigtig at vælge "Local Presenter".

"Remote Presenter" kan bruges, hvis der eksempelvis er en ekstern underviser med (fx via Webex), som i en periode skal være i fokus.

Forrige Vejledning Sådan ringer du ind til et telepresence-lokale via Webex
Næste Vejledning Telepresence: 8 gode råd til underviseren
Har du brug for hjælp? Kontakt IT-service