Teknisk tjekliste til telepresence-undervisning

Updated May 07, 2021

Når du træder ind i et lokale og skal til at lave telepresence-undervisning, kan det være en god idé at tjekke, at de basale indstillinger er, som de skal være.

Du kan tjekke det hele fra den tablet, der står på bordet.

1. SpeakerTrack er tændt

Klik på kamera-ikoner i øverste højre for tjekke, at SpeakerTrack er tændt.

Det er SpeakerTrack, der gør, at kameraet følger dig, når du bevæger dig frem og tilbage foran tavlen.

2. Din mikrofon er tændt

Når opkaldet er i gang, kan du tjekke, at mikronerne i rummet er tændt. Knappen vil lyse grønt, hvis der er tændt, og rød, hvis der er slukket.

Du kan bruge knappen til at slukke for din mikrofon, fx i pauser eller under gruppearbejde.

Volumen-knapperne ved siden af mikrofon-knappen bruges til at justere lydniveauet fra de andre deltagere i opkaldet.

3. Det ønskede layout er valgt

Mens opkaldet i i gang, kan du også tjekke, at der er valgt det ønskede layout. Det har indflydelse på, hvad man kan se på skærmene.

Som standard er "Fremtrædende (Standard)" valgt, og vi anbefaler, at du ikke ændrer på denne indstilling.

4. Classroom er sat til "Local Presenter"

Under opkaldet kan du vælge, hvem der skal være i "fokus". Ved normal undervisning vil du som underviser være i fokus, så her er det vigtig at vælge "Local Presenter".

"Remote Presenter" kan bruges, hvis der eksempelvis er en ekstern underviser med (fx via Webex), som i en periode skal være i fokus.

Previous Vejledning Sådan ringer du ind til et telepresence-lokale via Webex
Next Vejledning Telepresence: 8 gode råd til underviseren

Har du brug for hjælp?

Kontakt IT-service