1. Adgang til publicering
Publicering til Connect kræver en særlig adgang i DocuNote.
For at få adgang til denne skal du skrive til it-servicedesk@ucl.dk og bede om at få adgang til publicering til Connect.
2. Markér dokument
Marker det dokument, du ønsker at publicere.

3. Publicer dokument
Stå på det dokument du ønsker at publicere.
Højreklik på det og vælg Publicer dokument til Connect.

Herefter skal du enten vælge at publicere den i originalformatet eller som PDF.
Her vises dokumentet i det færdige link som en PDF. Men dokumentet vil stadig have sit oprindelige format i Docunote. (Word,PP, Excell). Denne løsning gør at man ikke behøver at ændre sit word dokument til en pdf inden man publicerer det og altid kan redigere i dokumentet selvom det i linket er en PDF.

Original
Her forbliver dokumentet i det format det har i DocuNote (Word, PP, Excell osv).

4. Placér dokument i Connect
For at undgå en lang liste over alle dokumenter i Connect skal dokumentet lægges under din afdeling.
Du skal vælge Dokumenter fra Docunote, klikke på + og dernæst vælge din afdelings mappe på listen.

Vælg efterfølgende Publicer til den valgte mappe.

5. Tjek publicering
Hvis du har publiceret dokumentet kommer der en grøn globus ud for dokumentet.

6. Indsæt link
For at gøre dokumentet synligt skal du ind på Connect. Denne del kræver, at du enten er indholdsredaktør eller administrator på Connect. Eller alternativt beder din indholdsredaktør om hjælp. Klik her for at se hvem der er den indholdsredaktør
Find den side, hvor du vil henvise til dokumentet.
Tryk på Opret link-ikonet under Linkssamling og giv linket til dokumentet et sigende navn.

Vælg Link til infobase-indlæg. Find frem til linket ved at trykke på det grønne ’rettetegn’.

0 Kommentarer
Tilføj kommentar