Når man planlægger at afholde et møde via videokonference, kan man med fordel lave en Teams mødeindkaldelse. I mødeindkaldelsen kan man booke videokonferencesystemet i lokalet, således at mødet automatisk dukker op på touchskærmen i lokalet, og man skal så bare trykke på mødet for at starte videokonferencen. I Teams mødeindkaldelsen vil der også automatisk være et link, som man kan bruge til at deltage i mødet via en pc, og ligeledes er der også informationer, som kan bruges til at deltage via et eksternt videokonferencesystem.
I Outlook kalenderen klikker man på "Nyt Teams-møde".

I Til-feltet i mødeindkaldelsen tilføjer man som sædvanligt de personer, der skal deltage. Derudover tilføjer man også de videokonferencelokaler, der skal deltage. Lokalerne fremsøges i adressebogen på samme måde som personer, men man kan se på ikonet ud for lokalenavnene, at det drejer sig om videokonferencelokaler, da ikonet er en skærm på fod.
Husk også at booke lokalerne i TimeEdit, da kalendersystemet ikke snakker sammen med TimeEdit!

- Dette link skal bruges, hvis man vil deltage i mødet via en pc.
- Disse informationer skal bruges, hvis man vil deltage via et eksternt videokonferencesystem.

I videokonferencelokalet dukker mødet automatisk op på touchskærmen. Tryk på Deltag for at deltage i mødet.

Hvis man ved en fejl kommer til at lukke mødet, kan man finde det igen under Lokalekalender.

Klik på linket.

Vælg om du ønsker at deltage via browser (1) eller Teams (2).

For at deltage via et eksternt videokonferencesystem, skal man kalde op til ucldk@m.webex.com og bruge det møde-id, der er angivet i mødeindkaldelsen.
