UCL Guides DK

Microsoft Teams: Telefoni, chat og møder

Opdateret Mar 24, 2021

Foretag opkald i Microsoft Teams

Gennem Microsoft Teams  har du mulighed for at foretage opkald til andre i UCL. Opkald kan foretages på flere forskellige måder:

  1. Via opkaldsknappen
  2. Via kommandolinjen
Foretag et opkald via opkaldsknappen

1) Klik på opkald.

2) Skriv navnet på den person, du ønsker at ringe op til.

3) Vælg om du ønsker at ringe op med video eller kun lyd.

Foretag opkald via kommandolinjen

1) Klik på søgefeltet

2) Skriv: /ring + navnet på den person, du ønsker at ringe til.

3) Klik på personen, og der foretages nu et videokald.

Chat-funktionen

Chatfunktionen er anvendelig til at kommunikere skriftligt med en mindre gruppe, eller hvis du har behov for at skrive privat.

Bemærk at dine beskeder i chatten bliver gemt. Det er derfor nødvendigt at slette beskeder, som du ikke ønsker skal gemmes. Det kunne f.eks. være beskeder med personfølsom indhold.

Start en Chat

1) Klik på Chat-ikonet

2) Klik på Ny-chat

3) Angiv navn eller mail på den, du ønsker at starte en chat med

4) Du kan nu skrive beskeder og sende vedhæftede filer.

Møde-funktionen
Planlæg et møde

Du har 2 muligheder, når du skal planlægge et Teams-møde:

  1. Planlæg gennem Teams-klienten
  2. Planlæg gennem Outlook
Planlæg møde gennem Teams-klienten

1) Klik på kalender-ikonet

2) Vælg "Nyt møde"

3) Giv mødet en titel

4) Tilføj deltager

5) Angiv tidspunkt for mødet

6) Tilføj placering

7) Tilføj eventuelt en besked til mødeindkaldelsen

8) Klik på "Gem"

Planlæg gennem Outlook

1) Åben din Outlook-kalender og klik på "Nyt Teams-møde" i den øverste fane.

Hvis du ikke har ikonet "Nyt Teams-møde" kan det være nødvendigt at lukke Outlook helt ned og starte forfra. Alternativt kan du genstarte din PC.

2) Du kan nu sende en mødeinvitation med et deltagelseslink til dem, du ønsker at invitere til mødet.

Tildel rettigheder, så andre kan indkalde til et Teams-møde på dine vegne via Outlook

I Outlook vælges fanen Filer øverst til venstre.

Vælg Oplysninger - Kontoindstillinger - Stedfortræderadgang.

Klik på Tilføj.

Find personen i adressekartoteket og tryk Enter eller klik Tilføj, så navnet kommer til at stå i feltet nederst. Klik OK.

Stedfortræderen skal have Redaktør-rettigheder til din kalender for at kunne oprette Teams-møder på dine vegne.

Klik OK 2 gange for at komme tilbage til fanen Filer.

Klik på pilen øverst til venstre for at komme tilbage til indbakken.

Deltag i et Teams-møde

Du kan deltage i et Teams-møde på 2 måder:

1) Deltag via kalenderen i Teams-klienten

2) Deltag ved at klikke på et mødelink

Deltag via kalenderen i Teams-klienten

1) Klik på kalender-ikonet

2) Klik på det møde, du ønsker at deltage i

3) Klik på "Deltag

Teamsklienten åbner, og du har mulighed for at indstille kamerea og mikrofon, inden du deltager i mødet:

Forrige Vejledning Integrer mapper, dokumenter og andre elementer i dit Google Site
Næste Vejledning Microsoft Teams: Introduktion og generelle funktioner
Har du brug for hjælp? Kontakt IT-service