Glemt adgangskode - hvad gør jeg?

Updated Oct 29, 2020

Hvis du har glemt din adgangskode, er der 3 muligheder for at løse problemet:

  1. Du kan via loginbilledet på en UCL-pc få adgang til selvbetjeningsportalen og sætte en ny adgangskode - se hvordan nedenfor.
  2. Du kan via en privat pc gå ind på selvbetjeningsportalen https://pws.ucl.dk og sætte en ny adgangskode - se hvordan nedenfor.
  3. Du kan henvende dig til IT-ServiceDesk på 4444@ucl.dk eller tlf. 6318 4444.

Mulighed 1 og 2 kræver dog, at studerendes mobilnummer er registreret i SIS, og at ansattes mobilnummer er registreret i Medarbejderdatabasen, da der sendes en sikkerhedskode til mobilnummeret, eller at man har konfigureret OTP (One Time Password) - se vejledning til konfigurering af OTP her.

Vil du bruge en UCL-pc eller en privat pc?

Hvis du vil bruge en UCL-pc, skal den være tilkoblet UCL's netværk.

Tænd en UCL-pc, der er tilsluttet UCL's netværk med kabel, dockingstation eller via trådløst netværk. Indtast dit brugernavn i feltet "Username" og klik på "Did you forget your password?" for at komme til Selvbetjeningsportalen.

Gå ind på selvbetjeningsportalen https://pws.ucl.dk. Klik på "Glemt adgangskode".

Indtast dit brugernavn og efternavn og vælg Søg.

Vælg enten Bekræftelse via sms eller Bekræftelse via mobilenhed (OTP).

Bekræftelse via

Vælg Fortsæt

Indtast sikkerhedskoden, som du har modtaget pr. SMS og klik på "Kontrollér kode".

Vælg Fortsæt

Indtast en genoprettelseskode fra OTP-konfigureringen og vælg Kontrollér kode.

Indtast en ny adgangskode i begge felter og vælg "Skift adgangskode".

For ansatte skal adgangskoden være på minimum 8 tegn, for studerende minimum 12 tegn.

Tillykke, du er færdig!
Previous Vejledning Ansatte: Udløb af adgangskode
Next Vejledning NVivo

Har du brug for hjælp?

Kontakt IT-service