Hvorfor siger adresselinjen ikke it.ucl.dk? Ryd dine cookies

Updated Oct 29, 2020

Har du tidligere tilgået support-siden via topmenuen itslearning, får du muligvis ikke den rigtige adresse vist i adresselinjen. Det er der heldigvis en løsning på.

Nogle brugere får vist den tidligere adresse på siden, også selv om de aktivt skriver it.ucl.dk i adresselinjen.

Det sker, fordi din browser kan huske, hvad adressen på siden tidligere har været. Men nu hvor siden hedder it.ucl.dk, skal du have browseren til at "glemme" det gamle navn. Det gør du ved at rydde dine cookies.

Sådan rydder du cookies i Chrome

Vi viser her, hvordan du rydder cookies i Chrome, da det er den anbefalede browser.

1. Tryk på de 3 prikker i øverste højre hjørne, hold musen over "flere værktøjer" og vælg her Slet browserdata...

2. Vælg Avanceret og tjek følgende:

  • At Tidsinverval er sat til Altid
  • At der er sat flueben ved minimum Cookies og andre websitedata. Det skader dog aldrig at få ryddet op i andre kategorier.

Vi vælger Avanceret for at kunne sikre, at adgangskoder og andre logindata ikke slettes. Det er der ingen grund til i denne forbindelse

3. Klik Ryd data og vent. Det kan godt tage lidt tid, hvis det er længe siden, du sidst har ryddet din data.

4. Luk din Chrome browser

Næste gang du åbner din Chrome browser og tilgår it.ucl.dk, vil du se, at den korrekte adresse nu vises i adresselinjen

Previous Vejledning Hvis DocuNote-ikonet eller UCL-fanen mangler i Office
Next Vejledning It-information til gæster

Har du brug for hjælp?

Kontakt IT-service